Известие

Collapse
No announcement yet.

1,9 jtd пуши черно

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 1,9 jtd пуши черно

    Колата ми започна да пуши доста черен дим. Няма проблем с вървенето, върви си както преди. Преди седмица ми направи впечатление че е започнала да пуши повечко ( вижда се в огледалата). Не губи масло и каквито и да е било течности.Нафтата която сипвам е една и съща (петрол). Филтри, масла свещи и още работи преди 4000 км сменяни. Има ремап някъде из Италия.

    - пуши при рязко натискане на газта и след 2000 оборота( и преди си пушеше, но сега е доста повече)
    - пуши при изкачване на байр- от 1500 си припушва лекичко и при рязко подаване на гас изкарва голямо кълбо дим.
    - когато съм на 1500 оборота при нормално каране пак пришушва отзад.
    - когато пътувам сутрин към работа, докато е студена колата ( времето е по-хладно) пушенето е в пъти по малко ( почти не се забелязва). Когато се прибирам от работа в час пик пушенето е от ниските обороти чак до високите.
    - пуши на всяка скорост - на 5-та с 1800 оборота пуши слабо но постоянно, но настъпя ли пак изкарва стабилно дим
    - забелязал съм,че и при достигане на 3000 оборота и натискане на съединителя, изкарва кълбо черен дим.


    Има ли причина да се притеснявам?. Колата си върви нормално, нямам проблем с разход на гориво или масло.
    Малко ми е кофти за хората отзад, особенно като натисна педала докрай

    Ако някой е имал подобни симптоми, ако може да сподели къде евентуално може да има някакъв проблем. Утре ще сваля и ще погледна дали е затапен ЕГР клапана, и ако не е ще го затапя за да видя има ли разлика.

    Колата е от подписа

    Благодаря предварително.
    156 SW sigpic 1,9 JTD

  • #2
    Причините може да са много . Като например : калпава нафта , скъсан маркуч между интеркулера и мотора , ЕГР щом има ремап трябва да е затапен така че го изключвам . Тия се сещам аз на прима виста . Ще оставя колегите да допълнят .
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV {06.01г.} Progression / Limited edition (I) My love
    sigpic

    Comment


    • #3
      извинявам се че , пиша в темата на колегата , моята също е с ремап ама ЕГРа ми не е затапен , задължително ли е? и моята препушва като я понастъпя
      alfa romeo 156 1.9 jtd

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от m__to Покажи съобщение
        Колата ми започна да пуши доста черен дим......
        При мен преди време имаше подобен проблем, бях забравил да включа буксата на дебитомера когато съм сменял въздушния филтър. Много вероятен проблем е и спукан маркуч на турбото, както Ladjov каза.
        sigpic
        Alfa 156 SW 2.4 JTD 140 hp

        Comment


        • #5
          И аз залагам на маркуч.
          Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
          159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
          NEW 159 2.0 JTDm Black TI

          Comment


          • #6
            Ако е спукан маркуч, няма ли да е спъната?
            156 SW sigpic 1,9 JTD

            Comment


            • #7
              Зависи, с времето свикваш и не ги усещаш...
              sigpic
              Gulfstream G650 with Italian design...

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от m__to Покажи съобщение
                Ако е спукан маркуч, няма ли да е спъната?
                Моята е 1.9 16V и мога да кажа, че почти не мога да я накарам да изпуши. Преди месец, в движение, маркучът между кулера и турбината се цепна ( съвсем малко, почти незабележимо), бях усилил доста музиката, погледнах в огледалото и облакът си беше буреносен. Намалих музиката и звукът, който се чуваше беше сравним с този на излитащ самолет. Тъй че, съдейки от моя опит, мисля че би трябвало да чуеш, ако има пробив някъде по високото налягане.
                Вървеше по-добре, но не с много, сравнено с пасат 90 коня, на газ, с две думи-определено се усети разлика.
                Last edited by tonov; d.m.y г., 23:35.

                Comment


                • #9
                  Преди доста време имах горе долу същите симптоми,на диагностика показа някаква грешка на дебитомера,изчистиха я и се оправи.Надявам се и ти да се разминеш леко.
                  Ако знаеш как ти върви колата когато е в оптимално състояние ако има спукан маркуч някъде,разликата определено ще я усетиш.
                  Alfa Romeo 156 2.4 JTD 2003 г 150+sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Абсолютно същите признаци имах на едната ми алфа и се оказа прегоряла пластината с която беше затапен ЕГР.
                    Алфа ромео 159 jtdm 2.4/16v AT
                    Алфа ромео 159 jtdm 1.9/ 8v
                    Ford Mondeo 2.0/16v Ex.

                    Comment


                    • #11
                      Ами не е задължително да е затапен егр'а когато си с чип но е по ефективно спор няма.
                      Отностно проблема ти,колегите са те насочили - дебит турбо пътища,
                      но в ниски обороти няма как да не пуши ако я товариш?
                      Last edited by barash; d.m.y г., 23:57.
                      156 2.4 jtd 2001 Sportwagon Sony,Hertz,Boss & JBL sound
                      KONI sport adjustable suspension kit,Big BREMBO brake kit
                      Cinquecento 1.1i 1998 Sporting
                      Subaru İmpreza 2000 turbo 1999 Sportwagon

                      Comment


                      • #12
                        Не е нужно нито да чуеш, нито да видиш ако е спукан маркуча, трябва да я цепиш много за да се усети.
                        Провери пътищата, свиква се с времето, може да е малка цепнатина.
                        sigpic
                        Gulfstream G650 with Italian design...

                        Comment


                        • #13
                          Колеги благодаря.

                          ЕГР е затапен, или на мен така ми се вижда( не ми се разглабяше след като установих проблема).

                          Вижда се и снимка на яка цепка най-отгоре на маркуча към колектора(Как не съм я видял като гледах не знам ) . В най- близкия магазин ми обявиха цена 156 лева, но ми се стори доста и не го зех


                          P.S: Това на линка което е номер 5 ли се пада този маркуч ? http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...=3&WINDOW_ID=1

                          P.S 2: Сам си отговорих не е
                          Attached Files
                          Last edited by m__to; d.m.y г., 15:15.
                          156 SW sigpic 1,9 JTD

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от m__to Покажи съобщение
                            Колеги благодаря.

                            ЕГР е затапен, или на мен така ми се вижда( не ми се разглабяше след като установих проблема).

                            Вижда се и снимка на яка цепка най-отгоре на маркуча към колектора(Как не съм я видял като гледах не знам ) . В най- близкия магазин ми обявиха цена 156 лева, но ми се стори доста и не го зех


                            P.S: Това на линка което е номер 5 ли се пада този маркуч ? http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...=3&WINDOW_ID=1

                            P.S 2: Сам си отговорих не е
                            сега е момента да си купиш тръба неръждавейка !
                            Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                            159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                            NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
                              сега е момента да си купиш тръба неръждавейка !
                              Не е ли идеята да е гъвкаво там?
                              156 SW sigpic 1,9 JTD

                              Comment

                              Working...
                              X